Randers-boss “ligeglad” med oprykkere: Skal i top seks Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

Randers-boss “ligeglad” med oprykkere: Skal i top seks

Søren Pedersen kigger efter alt at dømme ikke mod bunden af Superligaen i den kommende sæson.

Søren Pedersen, fodbolddirektør i Randers FC.
Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

Ét point over nedrykningsstregen.

Det var, hvad det endte med i sidste sæson i Randers FC.

Derfor kunne man fristes til at tro, at målet for den kommende sæson ville være noget så simpelt som overlevelse i Superligaen.

Men det er ikke tilfældet, fortæller fodbolddirektør Søren Pedersen til Campo.

- Vi vil op og spille med om top seks. Der er ingen tvivl om, at vores målsætning er at ligge deroppe.

Måske af samme årsag går Randers-bossen ikke synderligt meget op i, hvem der er rykket op i Superligaen.

- Det er sådan set ligegyldigt, hvem der er kommet op. Nu er det Lyngby og Horsens, så det er med stor kvalitet, men der er så mange dygtige klubber i toppen af 1. division, så uanset hvem der rykker op, så er der benhård konkurrence.

Søren Pedersen, fodbolddirektør i Randers FC.
Foto: Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

Søren Pedersen anerkender dog, at selvom målet er top seks, så skal man ikke sparke truslen 'nedefra' til hjørne allerede nu.

- Der er kun 12 hold og to nedrykkere, og det gør jo, at der helt fra starten er et benhårdt pres i forhold til at få samlet nogle point sammen.

Randers FC skyder sæsonen i gang den 27. juli hjemme mod Silkeborg.

Akut brug for mål: Randers jagter angribere

Mest læste

Notifications

Notifikationer