Sønderjyske henter tidligere FCK-angriber
Mandag aften har Sønderjyske præsenteret David Boison Frimpong på en femårig aftale.

David Boison Frimpong skal fremover tørne ud for Sønderjyske Fodbold.
Det bekræfter klubben på deres hjemmeside mandag aften.
Den 19-årige ghaneser har skrevet under på en femårig aftale med den sønderjyske Superliga-klub.
Offensivspilleren er blevet købt fri af sin kontrakt i ghanesiske Medeama SC. Der oplyses ikke noget om transfersummen.
Den 19-årige kender dansk fodbold godt, da han i seneste sæson var udlejet til FC København, hvor han tørnede ud for klubbens U19-mandskab.
Han var blandt andet i aktion i UEFA Youth League for københavnerne.
– Vi er meget glade for, at vi nu kan præsentere David Boison Frimpong i den lyseblå trøje. Det er en spiller, som har gjort sig godt bemærket for FC Københavns U19-hold i den forgangne sæson med mange stærke præstationer.
– Han har nogle individuelle kvaliteter, hvor særligt fart og teknik er hans spidskompetencer. Han kan spille alle de forreste pladser, men han skal også vænne sig til overgangen fra ungdomsfodbold på et internationalt niveau til Superliga-fodbold med mere fysik, intensitet og konsekvens, fortæller Sønderjyskes sportschef Casper Daather.

De danske mestre har spillet deres første kamp efter ferien.

FC København
Sønderjyske












