3F Superligaen

Brøndby indkalder til ekstraordinær generalforsamling: Skal have ny bestyrelse

Mandag har Brøndby offentliggjort en selskabsmeddelelse, hvori man indkalder til ekstraordinær generalforsamling.

Brøndby ekstraordinær generalforsamling - Jan Bech Andersen
Foto: Jonas Skovbjerg Fogh/Ritzau Scanpix

Salget af den danske Superliga-klub, Brøndby IF, skrider så småt frem.

I den forbindelse har klubben mandag udsendt en selskabsmeddelelse, hvori man indkalder til en ekstraordinær generalforsamling, som kommer til at finde sted den 10. januar 2023 klokken 16:00.

Her er det meningen, at der skal sammensættes en ny bestyrelse. En bestyrelse der går fra at have indeholdt 10 personer til 11 personer.

Bestyrelsesformand Jan Bech Andersen forklarer:

– Vi har i dag udsendt en selskabsmeddelelse, hvor vi indkalder til en ekstraordinær generalforsamling 10. januar. Det gør vi, fordi handlen med Global Football Holdings skrider fremad som planlagt, hvilket betyder, at når købstilbuddet til klubbens aktionærer udløber sidst på måneden, så vil GFH i begyndelsen af det nye år have aktiemajoriteten.

Ifølge Jan Bech Andersen er det planen, at han kommer til at fortsætte som bestyrelsesformand i klubben, mens også Niels Roth fra den nuværende bestyrelse fortsætter.

Samtidig vil de to nuværende bestyrelsesmedlemmer fra Brøndbyernes Idrætsforening, Christian Barrett og Sten Lerche, også fortsat være at finde i den nye bestyrelse, mens Fanafdelingen, som repræsenterer de aktive fans, også være repræsenteret i den nye bestyrelse ved Claus Bjørn Billehøj.

Tidligere stjerne i Brøndby stopper karrieren: Havde en fantastisk tid

Foruden de bestyrelsesmedlemmer, der forsat vil være en del af den nye bestyrelse, så kommer der også en række nye navne ind – blandt andet en ny næstformand.

– Da vi har et ønske om at styrke den fodboldfaglige viden i bestyrelsen, så peger vi på Scott McLachlan som næstformand i bestyrelsen på baggrund af hans store global fodboldnetværk og fodboldviden, fortæller Jan Bech Andersen og fortsætter:

– Ønsket om at have yderligere fodboldviden i bestyrelsen betyder, at der også er peget på Ignacio Beristain, der til daglig er præsident i den portugisiske fodboldklub Estoril Praia, samt på Chris Anderson. Chris vil for mange være et relativt ukendt navn, men Chris er en af de absolut ledende eksperter indenfor dataanalyse i fodbold. Hans viden, om hvordan man bedst muligt bruger data, er jeg sikker på, kan bidrage til at styrke os.

Brøndby indkalder til ekstraordinær generalforsamling.
Jan Bech Andersen præsenterer under pressemødet fredag den 28. oktober 2022, at Global Football Holding bliver hovedaktionær i Brøndby IF. Foto: Martin Sylvest/Ritzau Scanpix.

– Derudover vil vi også have Scott Krase og Johannes Rupert samt Isaac Harrouche som medlemmer af den kommende bestyrelse, da de med deres analytiske og kommercielle baggrund kan bidrage til et stærkt kommercielt funderet Brøndby IF.

– Vi har stor tillid til, at den kommende bestyrelse kan bidrage til en stærk forretning og sportslig succes for Brøndby IF. Personligt glæder jeg mig rigtig meget til, at vi i det nye år for alvor kan komme i arbejdstøjet.

Ekspert forudser top seks i Superligaen: AGF kan ikke være med – Brøndby klarer sig

Brøndby oplyser i samme forbindelse, at man gerne vil benytte lejligheden til at takke de medlemmer af den nuværende bestyrelse, som ikke fortsætter.

Kilde: Brøndby

Populære historier