Barca-præsident løfter sløret: Ny milliard-sponsoraftale er historisk
Joan Laporta, der er fungerende klubpræsident for FC Barcelona, kalder den nye sponsoraftale med streamingtjenesten Spotify for den bedste i historien.
435 millioner euro svarende til godt og vel 3.236.000.000 milliarder danske kroner. Det lyder FC Barcelonas historiske sponsoraftale med musiktjenesten Spotify på, når alle forventende indtægter gennem de næste otte sæsoner medregnes.
Selvom klubpræsidenten Joan Laporta ikke vil komme ind på de helt præcise klausuler i aftalen, grundet fortrolighedsprincippet overfor mediekoncernen, er han ikke sen til at indrømme, at den catalanske storklub har landet den bedste økonomiske sponsoraftale i historien.
Det fortæller han til det spanske medie, Sport.
Artiklen fortsætter efter reklamen.
– Eftersom vi er underlagt en fortrolighedsklausul i forbindelse med vores nye sponsoraftale med Spotify, kan jeg ikke gå helt nidkært ind i de økonomiske aspekter, sagde han på den ekstraordinære forsamling i går.
På trods af den manglende udlægning af præcise indkomsttal, ville han dog gerne berette, at klubben aldrig har landet en aftale så god.
– Men hvad vi kan fastslå, er, at det er den bedste trøje- og stadionaftale på et økonomisk plan, klubben nogensinde har modtaget, slutter han.
FC Barcelona vil fra næste sæson i både herre- og kvindefodbold bære Spotify-logoet på den legendariske catalanske blaugrana-trøje, mens hjemmebanen bliver omdøbt til Spotify Camp Nou.