Sydkoreas præsident raser efter VM-exit: Inkompetent ledelse Foto: Jung Yeon-Je/AFP/Ritzau Scanpix

Sydkoreas præsident raser efter VM-exit: Inkompetent ledelse

Sydkoreas præsident er oprørt over nationens præstation ved VM.

Sydkoeas præsident Lee Jae Myung.
Foto: Jung Yeon-Je/AFP/Ritzau Scanpix

Sydkorea er færdig ved VM.

Det står klart efter tre'er-regnskabet er gjort op, hvor det har vist sig, at sydkoreanernes tre point med en målscore på -1 ikke var nok til at gå videre.

VM-exittet har affødt stor vrede hos landets præsident, Lee Jae Myung, som raser mod landstræner Hong Myung-bo, hvorfor han nu varsler markante ændringer i landets sportsadministration.

- Når loyalitet og intern splittelse vægtes højere end kompetence, og inkompetente personer udnævnes til lederstillinger, er dette udfald næsten uundgåeligt.

- Jeg vil gerne undskylde til offentligheden for den store skuffelse, som dette uacceptable resultat har medført. Vi vil hurtigt gennemføre reformer af sportsadministrationen for at sikre, at noget lignende ikke skal ske igen, fortæller den sydkoreanske præsident ifølge The Guardian.

Sydkorea formåede at vinde én enkelt gruppekamp i gruppe A, som man delte med værtsnationen Mexico, Sydafrika og Tjekkiet.

Sydafrika snød sydkoreanerne i sidste gruppekamp, da sydafrikanerne løb med en 1-0-sejr.

Du kan få det helt store VM-overblik lige her:

VM-overblik: Her er 1/16-finalerne

Mest læste

Notifications

Notifikationer