Sidste sæson? Hansen åbner op om fremtid
Han er efterhånden fyldt 41, men der er stadig masser af fodbold i Jesper Hansen.

📍 Campo på Fredensvang
Efter blot en enkelt kamp på bænken i opningsopgøret i sidste sæson, fik Jesper Hansen generobret sin plads i AGF-buret.
Og selvom keeperen altså er fyldt 41 år, er der ikke udsigt til, at han stopper lige foreløbigt.
Det er nemlig ambitionen, at han også i næste sæson skal være førstevalget i AGF. Det fortæller han selv til Campo efter AGF's træningskamp mod Viborg lørdag eftermiddag.
Selv erkender Jesper Hansen dog, at det lakker mod enden for ham som professionel fodboldspiller. Men om næste sæson bliver den sidste, kan han ikke svare på.
- Det er en af dem. Jeg ved ikke, om det er den allersidste, men som jeg også har sagt i løbet af de sidste par sæsoner, så mærker jeg efter, hvordan jeg har det. Og qua min alder, så er jeg jo også ved at være der, hvor udløbsdatoen banker på, og det er jeg fuldt bevidst om.
- Nu har jeg kontrakt til næste sommer, og så ser vi, hvordan og hvorledes det kommer til at gå i løbet af året. Lige nu har jeg stadigvæk samme iver, ærgærrighed og lyst til at blive ved, og jeg elsker det, jeg gør i dagligdagen.
- Så jeg vil ikke udelukke noget - både det ene og det andet.

Vil være nummer ét
I januar kunne AGF præsentere den norske målmand Mads Hedenstad i hvidt, og dermed er der altså udsigt til skærpet konkurrence, når den nye sæson går i gang. Men der bliver ikke tale om, at Jesper Hansen læner sig tilbage og nyder sit otium som andenmålmand. Ambitionen er stadigvæk at være nummer ét.
- Ja, det har ikke ændret sig overhovedet. Jeg giver den gas hver eneste dag til træning, og jeg vil selvfølgelig gøre alt for at bevise, at det er mig, der skal vælges og mig, der skal spille. Så må vi jo se, hvad Jacob vælger. Der er nulstillet her til den nye sæson, og så er det om at give den gas. Både for mig, Mads [Hedenstad] og de unge, der er.
Og med det danske mesterskab, som kom i hus for første gang i 40 år i seneste sæson, er der blot yderligere motivation for at fortsætte, lyder det fra Jesper Hansen.
- Det er en fed konkurrencesituation, og jeg har bare fået endnu mere blod på tanden efter sidste sæson. Det giver bare det der 'mere vil have mere'. Det er megafantastisk at kigge tilbage på sidste sæson med 30 kampe, så det håber jeg selvfølgelig, kan blive ved, og det er ambitionen, at der stadigvæk ligger kampe og venter. Så må vi se.
- Alt kan ske, og sæsonen er lang. Der kan ske mange ting i fodboldverdenen, men lige nu er jeg bare et godt sted, og jeg bliver ved med at klø på, så længe kroppen kan holde til det. Der mærker jeg efter løbende, lyder det fra Jesper Hansen.

AGF












