Efter VM-fiasko: “Jeg har givet ingenting”
Marcelo Bielsa begræder Uruguays VM-exit.

Sommerens VM er endt i hjertesorg for hele Uruguay.
De fleste havde nok regnet med, at den sydamerikanske nation skulle gøre Spanien selskab med en direkte billet videre fra gruppe H.
Sådan skulle det dog ikke gå, da uruguayanerne måtte se sig slået af netop spanierne i den sidste gruppekamp, og det har efterladt landstræner Marcelo Bielsa med en bitter smag i munden.
- Det, jeg har givet uruguayansk fodbold, er ingenting. Uanset hvad en træner kan bidrage med, er det forgæves, hvis man ikke opnår et godt resultat.
- Så hvis du spørger mig, hvordan folk vil huske mig, så vil de huske mig som en, der ikke efterlod noget aftryk, fortæller Marcelo Bielsa på det efterfølgende pressemøde ifølge FIFA.

Den 70-årige argentiner har været uruguayansk landstræner siden 2023 efter fire år som manager i Leeds United.
Det vides endnu ikke, hvad fremtiden bringer for Bielsa.
På bekostning af Uruguay er Kap Verde i stedet direkte videre som to'er i gruppen sammen med Spanien, mens både Uruguay og Saudi-Arabien er ude.
Leeds United
Spanien













