Én sæson uden: St. Pauli har igen en dansker i truppen
Bare én sæson har Hamborg-klubben været uden en dansker.

Jacob Rasmussen, Simon Makienok og Andreas Albers.
Det er en flot liste af danskere, Marcus Mathisen fredag aften har skrevet sig ind på.
Den 30-årige danske forsvarsspiller er fredag blevet præsenteret i nordtyske FC St. Pauli som klubbens i alt 10. dansker - og den fjerde de seneste 10 år.
Mathisen kommer til Hamborg-klubben på en fri transfer, efter han de seneste to sæsoner har tørnet ud for 1. FC Magdeburg, der efter sommeren bliver ligakonkurrenter til St. Pauli i 2. Bundesligaen.
- Opgaven i FC St. Pauli er meget spændende. Efter flere år i Tyskland kender jeg naturligvis klubben, og jeg glæder mig til nu at blive en del af den.

- Først og fremmest handler det om at lære mine nye holdkammerater, staben og klubben at kende. Jeg vil gerne bidrage med mine kvaliteter og min erfaring, så vi står stærkt defensivt som hold og får en succesfuld sæson, lyder det fra Mathisen selv.
St. Pauli rykkede efter to sæsoner i Bundesligaen tilbage ned i 2. Bundesligaen i den forgangne sæson, og derfor har netop Marcus Mathisens kendskab gennem sine to år i Magdeburg og i alt 94 kampe for henholdsvis Magdeburg og Wehen Wiesbaden i 2. Bundesligaen, spillet ind i rekrutteringen.
- Vi ledte efter en erfaren midterforsvarer, som allerede kender 2. Bundesliga og derfor ikke har brug for en lang tilvænningsperiode. Marcus passer perfekt på den profil. Han kan give vores forsvar stabilitet både i det defensive arbejde og med bolden. Vi havde en rigtig god dialog, og vi er glade for, at vi kunne overbevise ham om vores projekt, lyder det fra sportschef Andreas Bornemann.
Marcus Mathisen var ungdomsspiller i FC København, hvor han fik i alt fire kampe på klubbens førstehold.
Siden er turen gået over klubber som Halmstads BK, Falkenbergs FF, IK Sirius, Wehen Wiesbaden og altså 1. FC Magdeburg.













