Medie: FCN betaler rekordsum for angrebs-es
Det er den store pengepung, FC Nordsjælland skal have frem for at sikre sig Alexander Lind.

I FC Nordsjælland har de aldrig lagt skjul på, at de anser Alexander Lind for at være en af de bedste angribere i Superligaen.
Tilmed har Farum-klubben ad flere omgange luftet ønsket om at tilknytte til den tidligere Silkeborg-angriber på en permanent aftale, når lejeaftalen med Pisa udløber denne sommer.
Tidligere tirsdag kunne den italienske transferjournalist Gianluca Di Marzio så melde, at handlen skulle være faldet på plads.
Og ifølge Tipsbladet bliver det rekorddyrt for Farum-klubben at hente Alexander Lind 'hjem'.
Ifølge mediet, som dog skriver, at handlen ikke helt er faldet på plads endnu, kommer Alexander Lind til at koste 3,2 millioner euro i overgangssum - det svarer til ca. 24 millioner danske kroner.
Desuden skulle aftalen indeholde en bonus på 11 millioner kroner samt en videresalgsklausul, som lyder på 20 % af overskuddet af et eventuelt fremtidigt salg.

Dermed ser det altså ud til, at den danske angriber endegyldigt vender hjem til Danmark.
Han forlod Silkeborg og Superligaen i sommeren 2024, da han skiftede på en permanent aftale til Pisa, som dengang lå i Serie B.
Efter den første sæson i Italien, som tilmed bød på en oprykning til Serie A, vendte Lind hjem til Superligaen igen - en beslutning, han begrundede med hjemve.
I den forgangne sæson blev det til seks scoringer og fire oplæg for Alexander Lind i FC Nordsjælland, som han var med til at bombe til bronzemedaljer i den danske Superliga.
Siden har AGF været nævnt som bejler til angriberen, men nu bliver det altså efter alt at dømme FC Nordsjælland, som også i de kommende sæsoner får glæde af Alexander Lind.
Tipsbladet kan tilmed afsløre, at Alexander Lind får en fire år lang kontrakt hos Farum-klubben.

Alexander Lind
FC Nordsjælland












