FCN henter ivoriansk stortalent
FC Nordsjælland har gjort det igen.

FC Nordsjælland har simpelthen gjort det igen.
Talentfabrikken, der er nordsjællændernes akademi i Ghana, Right to Dream, har produceret endnu en til perlerækken.
Det håber man i hvert fald på i Farum, da man har hentet den 18-årige ivorianske midtbanespiller, Arthur Israel, til klubben på en femårig aftale, så den løber helt indtil sommeren 2031.
Således bekræfter klubben selv på sin hjemmeside.
Den unge midtbanespiller er opvokset i Elfenbenskysten, men blev allerede en del af FC Nordsjællands Right to Dream akademi i Ghana i en alder af 10 år.
- Vi har kendt Arthur længe. Med de kvaliteter han har, og den udvikling han har været igennem, er det helt naturligt, at vi nu har lavet en lang aftale med ham.
- Han er en hurtig og letbenet midtbanespiller, der er meget bevægelig. Han kan dække store områder fra sit centrale udgangspunkt og er en rigtig boks-til-boks spiller, der specielt er stærk i det defensive arbejde. Nu skal han vænne sig til niveauet og tempoet her i FC Nordsjælland og arbejde videre på at være mere rolig på bolden.
- Han har altid været meget villig til at lære nyt, så han kommer til at tage det næste skridt i sin karriere med stort gåpåmod. Han er en stærk personlighed og en ledertype, og vi glæder os til at hjælpe ham med at blive en endnu bedre fodboldspiller, udtaler fodbolddirektør i FCN, Alexander Riget.

Arthur Israel var med Superliga-truppen på træningslejr i Spanien i vinter, og han skal også med på klubbens træningslejr denne sommer i Østrig.
Derefter et det planen, at den unge midtbanespiller tilknyttes U19-holdet.
FC Nordsjælland
Spanien












