Frem med tegnebogen, OB! “Skal investere” Foto: Robert Wengler/Scanpix 2026

Frem med tegnebogen, OB! “Skal investere”

Alexander Zorniger insisterer på, at OB skal bruge nogle penge.

Alexander Zorniger tager sig til munden.
Foto: Robert Wengler/Scanpix 2026

Der skal hostes op i OB.

Striwerne sluttede sidste sæson på ottendepladsen, og det har givet Alexander Zorniger blod på tanden.

Den tyske OB-træner insisterer nemlig på, at fynboerne skal spille med om en plads i mesterskabsspillet i næste sæson, og derfor skal der penge til i Odense.

- Muligheden er der. Som altid i livet skal man investere. Man skal bruge penge. Man skal hente spillere. Det er et klart defineret mål sammen med Niels Thorborg (OB-ejer, red.), Enrico Augustinus (adm. direktør, red.) og Troels Bech (sportsdirektør, red.). Vi er helt på linje omkring det.

- Når man slutter som nummer otte og er tæt på at komme i mesterskabsspillet, kan man ikke bagefter sige, at man bare vil overleve, fortæller Alexander Zorniger til TV 2 Sport.

Alt imens er feltet givetvis blevet stærkere, mener den tyske OB-boss.

Alexander Zorniger tager sig til munden.
Foto: Robert Wengler/Scanpix 2026

- Ligaen kan endda være blevet endnu stærkere. Derfor skal vi som hel klub blive bedre på de små detaljer. Det handler ikke kun om den store pakke og hvor mange penge, vi investerer. Vi skal fokusere på detaljerne og træffe en masse gode beslutninger, lyder det fra Zorniger.

OB har i skrivende stund ikke rørt på sig i transfervinduet endnu, men hvis man skal vurdere ud fra Striwernes transferstrategi fra sidste sommer, så kan der meget vel komme nogle flere tyskere til.

I sommer hentede OB nemlig både Jan Fiete Arp, Noah Ganaus og Jona Niemiec.

En tidligere Viborg-profil, som dog ikke er tysker, kan være på vej til Ådalen. Læs mere her.

Medie: OB lurer på tidligere Viborg-profil

Mest læste

Notifications

Notifikationer