NordicBet Ligaen

AaB slår fast: Influencere ikke en del af driften

AaB har været i dialog med forskellige fangrupperinger i klubben, i kølvandet på kommentarer fra tyske influencere, som også er en del af ejerkredsen i klubben.

AaB fans med tifo i NordicBet ligaen mellem AaB og SønderjyskE på Aalborg Portland Park, lørdag 24. februar 2024.
Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

AaB havde i weekenden besøg af tre tyske influencere, som er blevet en del af det tyske ejerskab fra Sports Strategy Excellence 22, også forkortet SSE22.

De tyske influencere Trymacs, ViscaBarca og Sascha Hellinger gik rundt i spillertunellen, udskiftningsområdet og langs banen i forbindelse med lørdagens kamp mod Sønderjyske.

Hele besøget er efterfølgende sammenfattet i flere lange videoer, som er uploadet på de tre influenceres YouTube-profiler.

Og her kom de tyske influencere med flere kommentarer, som er faldet AaB’s fans for brystet.

Her påkaldte de tyske influencere sig ejerskab over AaB, og sammenlignede deres involvering med at spille konsolspillet FIFA.

Ligeledes har de tyske influencer udtalt sig om strategi og spillerrekruttering, og det har bekymret og forvirret flere af klubbens fans, som har søgt afklaring hos AaB.

Derfor afholdte klubben tirsdag et møde med fangrupperingerne AaB Support Club og Vesttribunen, og onsdag er de tre parter ude med en fælles erklæring.

Slår fast med syvtommersøm

AaB skriver i sin pressemeddelelse onsdag, at der var udsagn i videoerne fra influencerne, som var misvisende, og at de nu er fjernet af influencerne.

Klubben har slået fast overfor fansene, at alle beslutninger i forbindelse med sportslige aspekter kun træffes af AaB’s ledelse.

– De tre tyske influencere, Trymacs, ViscaBarca og Sascha Hellinger, er ikke en del af klubbens drift eller tegner klubbens strategi, skriver klubben.

Fangrupperingerne AaB Support Club og Vesttribunen har været indkaldt til et møde tirsdag med AaB, og klubbens midlertidige direktør er glad udfaldet.

– Det har været meget vigtigt for os hurtigt at få ryddet disse misforståelser af vejen, og vi er glade for den dialog, der har været med vores fanscene – senest ved mødet i aftes. Ligesom både i går og i dag, mener vi, at en tæt kommunikation med vores fans også i fremtiden er afgørende, udtaler midlertidig direktør, Jesper Dalum.

Repræsentanter for AaB Support Club og Vesttribunen takker begge klubben for at være lydhør og for at have ageret hurtigt.

Medie: Tyske influencere skal vækste AaB

– Vi er stolte af vores klub, så det er vigtigt at handle, når man ikke kan genkende sin klub, lyder det blandt andet fra forkvinden i AaB Support Club, Laura Meisner.

Christian Rothmann er repræsentant for Vesttribunen, og han er også tilfreds med korrektionen fra ledelsen i klubben.

–  Vi har et passioneret fanmiljø med store følelser for klubben, det glæder os derfor at klubben og ejerne har været så lydhøre over for vores synspunkter i denne forbindelse samt korrigerer det billede, tre influencere fejlagtigt tegnede af vores elskede klub.

De tre influencere har tilsammen knap syv millioner følgere på YouTube.

Populære historier

Seneste

Notifications

ANNONCE


Notifikationer

P