FCM sælger talent til Esbjerg
FC Midtjylland har sendt et lovende talent til vestkysten.

Esbjerg fB har handlet ind på Heden.
I hvert fald oplyser FC Midtjylland, at man har solgt 20-årige Gustav Bjerge til 1. divisionsklubben.
Den unge midtstopper tilbragte sidste sæson på lån hos Hobro IK, hvor han i foråret bed sig fast som en stor profil, og derfor ser FC Midtjyllands fodbolddierktør, Jacob Larsen, med stor stolthed på transferen til Esbjerg.
- Gustav har taget turen fra en af vores samarbejdsklubber i regionen og op til vores U19-hold. Sidste sæson tog han så skridtet videre ud i seniorfodbolden, og dét at han nu kan tage det næste skridt i sin karriere og fortsætte i Esbjerg, glæder vi os over som klub.
- Det er en fantastisk rejse at få lov til at følge. Vi ønsker at uddanne unge dygtige fodboldspillere, så når der opstår en mulighed for, at spillerne kan fortsætte deres udvikling i en klub, som også kan se deres store potentiale, bliver vi selvfølgelig stolte, lyder det fra Jacob Larsen.

Den 20-årige forsvarsspiller har scoret en fireårig lang aftale i Esbjerg, så den løber frem til sommeren 2030.
Gustav Bjerge nåede at spille 22 kampe på lån i Hobro, hvor han bidrog med ét oplæg.
Esbjerg fB
FC Midtjylland












