En Jysk aftale: Silkeborg forlænger med hovedsponsor
Silkeborg IF og hovedsponsor JYSK og Lars Larsen Group er blevet enige om en lang forlængelse af parternes aftale.
Det er svært at sige Silkeborg IF uden samtidig at sige JYSK og Lars Larsen.
Sådan vedbliver det formentlig at være, for de parterne er nemlig blevet enige om at forlænge samarbejdet.
JYSK var i 2017 afgørende for, at Silkeborg IF kunne indvie sit nye stadion – JYSK Park – og foruden navnesponsoratet på klubbens stadio til og med 2037, har sengetøjsgiganten nu også sikret, at JYSK-navnet i de kommende fem år vil være at finde på Silkeborg-spillernes bryst.
– Det er vi utrolig glade for her i SIF, da hovedsponsoraftalen selvfølgelig er en vigtig brik at have på plads i en fodboldklub. Derfor er vi stolte over at forlænge samarbejdet i fem år med en af Danmarks stærkeste koncerner. Det giver ro på bagsmækken, siger adm. direktør Kent Madsen.
Det nuværende sponsorat startede i maj 2021 og stod til at udløbe i maj i år. Nu er det dog forlænget, og det nye sponsorat indebærer et økonomisk løft for klubben.
– Vi har allerede et rigtig godt og gnidningsfrit samarbejde med JYSK og Lars Larsen Group. Jeg er meget glad for, at det samarbejde nu forlænges og endda udvides, da jeg uden at sige for meget godt kan afsløre, at den nye hovedsponsoraftale har fået et pænt økonomisk løft i forhold den tidligere, hvilket vi selvfølgelig også er glade for.
– JYSK og Lars Larsen Group er superstærke brands, som vi glæder os til at vise frem på de danske fodboldstadions og for de mange tv-seere, der følger os, siger Kent Madsen.
JYSK og Lars Larsen Group overtog i 2021 sponsoratet fra Mascot, som dog stadig er at finde i klubben med et tribunesponsorat.