PL-klubber enige om at fjerne betting-sponsorer
Fra og med 2026-27-sæsonen er det ikke længere tilladt for Premier League-klubber at reklamere for bettingfirmaer på forsiden af deres kamptrøjer.

Det har lange udsigter, men nu er beslutningen taget.
De 20 Premier League-klubber er torsdag blevet enige om at fjerne betting-sponsorater fra ligaklubbernes kamptrøjer.
Helt konkret er det sponsorater på forsiden af kamptrøjerne, der bliver forbudt, såfremt det altså er en betting- eller bookmaker, der står bag.
I denne sæson er der flere klubber, der har et betting-firma som trøjesponsor, og de pågældende klubber behøver da heller ikke umiddelbart at rive kontrakterne med sponsorerne itu med det samme.
Transitionen væk fra betting-reklamer træder nemlig første endegyldigt i kraft efter 2025-26-sæsonen, og således ligger det fortsat mere end tre år ude i fremtiden.
Dermed bliver Premier League den første liga i landet, på tværs af alle sportsgrene, der frivilligt tager det skridt i kampen for at nedbringe gambling-reklamer.
I denne sæson har otte af de 20 Premier League-klubber et betting-firma som hovedsponsor. De otte klubber/sponsorer er markeret med med kursiv* herunder:
Premier League-klubbernes trøjesponsorer 2022-23:
Arsenal - Fly Emirates
Aston Villa - Cazoo*
Bournemouth - Dafabet*
Brentford - Hollywoodbets*
Brigthon - American Express
Chelsea - 3
Crystal Palace - Cinch
Everton - Stake*
Fulham - W88*
Leeds United - SBOTOP*
Leicester - FBS
Liverpool - Standard Chartered
Manchester City - Etihad
Manchester United - Teamviewer
Newcastle United - Fun88*
Nottingham Forest - Ingen sponsor
Southampton - Sportsbet*
Tottenham - AIA
West Ham - Betway*
Wolves - Astropay














