Premier League

PL-klubber enige om at fjerne betting-sponsorer

Fra og med 2026-27-sæsonen er det ikke længere tilladt for Premier League-klubber at reklamere for bettingfirmaer på forsiden af deres kamptrøjer.

Premier League-klubberne er blevet enige om at forbyde bettingreklamer på forsiden af spillertrøjerne. Premier League-klubber stopper spilannoncering på trøjerne
Foto: David Klein/Reuters/Ritzau Scanpix

Det har lange udsigter, men nu er beslutningen taget.

De 20 Premier League-klubber er torsdag blevet enige om at fjerne betting-sponsorater fra ligaklubbernes kamptrøjer.

Helt konkret er det sponsorater på forsiden af kamptrøjerne, der bliver forbudt, såfremt det altså er en betting- eller bookmaker, der står bag.

I denne sæson er der flere klubber, der har et betting-firma som trøjesponsor, og de pågældende klubber behøver da heller ikke umiddelbart at rive kontrakterne med sponsorerne itu med det samme.

Transitionen væk fra betting-reklamer træder nemlig første endegyldigt i kraft efter 2025-26-sæsonen, og således ligger det fortsat mere end tre år ude i fremtiden.

Følg Campo på Facebook

Dermed bliver Premier League den første liga i landet, på tværs af alle sportsgrene, der frivilligt tager det skridt i kampen for at nedbringe gambling-reklamer.

I denne sæson har otte af de 20 Premier League-klubber et betting-firma som hovedsponsor. De otte klubber/sponsorer er markeret med med kursiv* herunder:

Premier League-klubbernes trøjesponsorer 2022-23:

Arsenal – Fly Emirates
Aston Villa – Cazoo*
Bournemouth – Dafabet*
Brentford – Hollywoodbets*

Brigthon – American Express
Chelsea – 3
Crystal Palace – Cinch
Everton – Stake*
Fulham – W88*
Leeds United – SBOTOP*

Leicester – FBS
Liverpool – Standard Chartered
Manchester City – Etihad
Manchester United – Teamviewer
Newcastle United – Fun88*
Nottingham Forest – Ingen sponsor
Southampton – Sportsbet*
Tottenham – AIA
West Ham – Betway*
Wolves – Astropay

Populære historier

Seneste

Notifications

ANNONCE


Notifikationer

P