FC Barcelona præsenterer ny stadion- og trøjesponsor
FC Barcelona har tirsdag aften præsenteret en ny sponsoraftale, og for første gang i klubbens historie kommer klubbens hjemmebane til at få nyt navn
Fra og med næste sæson og fire sæsoner frem kommer FC Barcelonas hjemmebane til officielt at hedde Spotify Camp Nou.
Den spanske storklub har nemlig indgået en aftale med den svenske streaming-platform om en aftale, der sætter Spotifys logo på både stadion og FC Barcelonas spilletøj for både mænd og kvinder.
Også FC Barcelonas træningstøj kommer til at være sponsoreret af den svenske virksomhed.
FC Barcelona skriver ikke selv noget om, hvor stor værdi sponsoratet har for klubben, men i flere medier spekuleres der i et beløb svarende til to milliarder danske kroner over en fireårig periode.
Vi er meget stolte af at annoncere en banebrydende alliance som denne med en verdenskendt organisation som Spotify. Dette partnerskab vil tillade os at fortsætte med at bringe klubben tættere på sine fans og få dem til at følge sig endnu mere som en del af Barca-familien, lyder det fra klub-præsident Joan Laporta.
Aftalen mellem FC Barcelona er først helt officiel, når klubbens medlemmer godkende aftalen ved et ekstraordinært møde den 3. april.