OB sælger profil til mesterskabsklub Foto: Mikkel Berg Pedersen/Ritzau Scanpix

OB sælger profil til mesterskabsklub

Nicolas Bürgy er fortid i OB og dansk fodbold.

Nicolas Bürgy i aktion for OB mod Silkeborg IF.
Foto: Mikkel Berg Pedersen/Ritzau Scanpix

Nicolas Bürgy drager mod hjemlandet.

OB bekræfter således i en pressemeddelelse onsdag, at man har solgt den schweiziske midtstopper til FC Thun.

Den 30-årige forsvarsspiller nåede 43 kampe for OB efter sit skifte til det fynske fodboldflagskib i vinteren 2025.

- Det har været en meget hård og svær beslutning at forlade den her klub.
Jeg har elsket at være en del af OB, men nogle gange er hovedet ikke enig
med hjertet, siger Nicolas Bürgy.

I FC Thun, der overraskede alt og alle ved at vinde det schweiziske mesterskab som oprykker i sidste sæson, venter der ham nu et europæisk eventyr.

Det er dog ikke ensbetydende med, at OB ryger i glemmebogen med det samme:

- Jeg vil sige en stor tak til alle i og omkring klubben. Især til fansene. I har
gjort den her tid meget speciel for mig. Fortsæt med at bringe al den energi
til Odense Stadion – det er det, der gør den her klub så speciel, siger Nicolas
Bürgy.

Nicolas Bürgy i aktion for OB mod Silkeborg IF.
Foto: Mikkel Berg Pedersen/Ritzau Scanpix

Nicolas Bürgy spillede i Viborg FF fra 2022 til 2025, inden turen gik til OB.

Mest læste

Notifications

Notifikationer