Dansker og AGF-fanfavorit får ny chance i Tyskland
BILD fortæller, at Hertha Berlins cheftræner giver en ny chance til spillere, der ellers så ud til at være færdige i klubben.

Den nu 21-årige Gustav Christensen forlod i 2023 FC Midtjylland, da han dragede til den tyske hovedstad, for at tørne ud for Hertha Berlin.
Året efter kom den tidligere AGF-fanfavorit Jón Dagur Thorsteinsson til, da han blev hentet i belgiske OH Leuven.
Det er dog ikke lykkes for de to at slå deres navn fast i Berlin for alvor.
Derfor var begge spillere også udlejet i seneste sæson. Christensen har været udlejet til FC Ingolstodt siden februar 2025, imens Thorsteinsson har været at finde hos norske Brann siden foråret.
De to vender nu tilbage til Hertha Berlin, hvor de begge har kontrakt indtil sommeren 2027.
BILD skriver, at den tyske hovedstadsklubs økonomi har set bedre dage. Ti spillere har allerede forladt klubben denne sommer, men ingen er kommet ind.
Derfor vil cheftræner Stefan Leitl se Christensen og Thorsteinsson an de næste par uger, hvorefter deres skæbne vil blive afgjort.
Der er altså derfor en chance for at spille sig ind på det økonomisk pressede 2. Bundesliga-mandskab for den unge dansker og nu den nu 27-årige AGF-darling.

AGF skal forsøge at forsvare det danske mesterskab, hvor de skal godt i gang.

AGF












