Aarhus i brand: AGF sætter ny bøderekord Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Aarhus i brand: AGF sætter ny bøderekord

AGF har aldrig før skulle betale så mange penge for bøder.

AGF-fans med pyroteknik.
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

2025/26-sæsonen er på alle mulige måder historisk i Aarhus.

Ikke mindst vandt AGF sit første mesterskab i 40 år.

Men der blev også skrevet historie af lidt mere kedelig karakter i Aarhus-klubben.

Det blev nemlig den dyreste sæson nogensinde målt på bøder.

AGF-fans med pyroteknik.
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Århus Stiftstidende har taget et kig på bøderegnen i AGF, og den har ganske enkelt være større end nogensinde før.

Hele 895.000 kroner har AGF måtte diske op med for bøderne fra Fodboldens disciplinærinstans.

Det slår 'rekorden' på 865.000 kroner fra 2023/24-sæsonen.

Langt størstedelen af bøderne skyldes brugen af pyroteknik. Den største af dem lyder på 150.000 kroner for hjemmekampen mod Viborg den 17. maj.

Derudover har kast med øl og lighter kostet samlet 80.000 kroner, mens racistiske tilråb har kostet 50.000 kroner.

Det samlede beløb kunne samtidig have været endnu større, men AGF blev i stedet idømt en tilskuerstraf, så der ikke må være tilskuere på stemningsafsnittet mod Brøndby i sæsonåbneren.

Mest læste

Notifications

Notifikationer