I FCM går det godt: Økonomisk målsætning indfriet med fordobling
På fire år har FC Midtjylland mere end fordoblet klubbens kommercielle omsætning.

FC Midtjyllands økonomi er skruet ganske godt sammen.
Danmarks rigeste mand som ejer, store spillersalg år efter år og nærmest konstant deltagelse i europæiske turneringer.
Mere "dødelig" er klubben når det kommer til den kommercielle omsætning.
Men også her har midtjyderne oplevet en eksplosiv stigning.
FC Midtjylland oplyser nemlig på sin hjemmeside torsdag, at man er lykkedes med at indfri en ellers ambitiøs målsætning fra 2021.
Dengang lød det, at man gik efter at fordoble klubbens daværende kommercielle omsætning på 51 millioner kroner i 2025.
Og det har man faktisk overgået.
Her fire år senere lyder den omsætning nemlig på 114,1 millioner kroner.
- Vi har mere end fordoblet vores kommercielle omsætning på fire år, og det er ikke bare et tal, men et bevis på, at de langsigtede planer, vi lagde i Vision 2025, har båret frugt. Vi har skabt et stærkt fundament, der gør, at FCM står endnu bedre rustet til fremtiden, beretter kommerciel direktør, Jacob Jørgensen.

Det kommercielle område dækker over merchandise, stadion og partnerskaber.
- En dedikeret, loyal og ekstremt dygtig gruppe af medarbejdere i den kommercielle afdeling har knoklet strategisk og målrettet for at indfri målene i Vision 2025. De får aldrig samme hyldest som spillerne, men deres præstationer er på samme niveau. Derfor er dette resultat en guldmedalje til de kommercielle medarbejdere, som har stået i forreste linje.
– En fodboldforretning er aldrig bedre end sit svageste led. I Midtjylland har vi været privilegerede med, at både de sportslige og de kommercielle afdelinger har leveret på højeste niveau og spillet hinanden stærke. Det er derfor, vi har nået vores mål – og mere til, siger Jacob Jørgensen.
Midt i al glæden må FC Midtjylland dog også forholde sig til en kedelig nyhed her under landskampspausen. Det kan du læse mere om nedenfor:

FC Midtjylland












