3F Superligaen

Ulven har tabt sig: FCM ændrer logo

FC Midtjylland har ændret sit logo – en smule.

FCM logo

Den forsvarende danske mester har ændret sit logo.

Således oplyser FC Midtjylland på sin hjemmeside.

Der er dog ikke tale om de helt store ændringer. Klubben beskriver det selv som en “opstramning”.

Hensigten med ændringen er, at det nye logo skal fremstå nutidigt, friskt og moderne.

– Over den seneste tid har der været nøje overvejelser omkring opdateringen af vores logo. Arbejdet med logoet er en stor ting i FC Midtjylland, og det har været en central del af processen også at lytte til vores fans, siger Morten Byskov Andreasen, Head of Marketing & Branding i FC Midtjylland, og fortsætter:

– Det originale logo vil for altid være en kæmpe del af klubbens historie, og det har været et symbolsk og visuelt omdrejningspunkt i de første 25 år. Samtidig er vi en klub, der drømmer stort. Vi investerer i fremtiden, og vi vil hele tiden udvikle os. Derfor er det helt naturligt, at vores logo også skal følge med tiden og klubbens udvikling.

Det er der blevet ændret:

* En ny font

* Dybere rød farve

* Bedre symmetri i logoet som helhed

* Opstramning af ulve-ikonet for at give lethed og tydeligere reference

* De grundlæggende elementer og opbygning – cirkel, FC Midtjylland, 1999 og ulve-ikonet – fastholdes for at sikre en raffineret opstramning.

Du kan se et billede af henholdsvis det gamle og det nye logo nedenfor

Gammelt logo:

Nyt logo:

Populære historier

Seneste

Notifications

ANNONCE


Notifikationer

P