DBU præsenterer største partnerskab nogensinde
Det er et historisk partnerskab, DBU mandag har offentliggjort. Det er dagligvarekoncernen Salling Group, der fremadrettet vil være at finde på samtlige danske landsholds træningstøj.
Målet er stort, men det er partnerskabet også.
Konkret lyder målsætningen fra DBU og Salling Group på, at dansk fodbold skal sætte et større aftryk i danskernes hverdag.
Det kom frem mandag, hvor de to organisationen præsenterede et historisk stort partnerskab, der som det første nogensinde omfatter samtlige danske landshold.
Som den første kommercielle partner nogensinde vil Salling Group, som blandt andet står bag kæderne Bilka, Føtex og Netto, være at finde på træningstøjet på samtlige danske ungdomslandshold.
Derudover har de to organisationer som mål at sætte fokus på diversitet, fællesskab, fysisk og psykisk sundhed og uddannelse i både fodboldens verden og i dagligvaremarkedet.
– Som en af landets største arbejdspladser med butikker spredt over hele Danmark har vi en enorm berøringsflade, hvor over en million danskere hver dag lægger vejen forbi, og det giver os unikke muligheder for at påvirke og rykke på vigtige dagsordener gennem vores tilstedeværelse.
– Derfor er vi i Salling Group stolte over, at vi sammen med DBU har fundet fælles fodslag om et ambitiøst partnerskab, som sætter helt nye standarder for, hvordan vi sammen med DBU kan bidrage til at gøre hver dag bedre med et særligt fokus på vores fælles indsatsområder, siger Anders Hagh, der er administrerende direktør hos Salling Group.
Mere konkret tager samarbejdet afsæt i tre områder, som organisationerne ønsker at forandre og forbedre:
– Ligeværd og lige muligheder. Gennem forskellige projekter vil parterne øge diversiteten i dansk fodbold og i Salling Groups organisation.
– Fysisk og psykisk sundhed og trivsel. Vi vil gøre danskerne sundere og mentalt stærkere – både i dansk fodbold, butikkerne og i danske hjem.
– Rekruttering og uddannelse. Både DBU og Salling Group ønsker at styrke rekruttering af alt fra trænere og dommere til butikskollegaer og fremtidens ledere Vi vil dele erfaringer og udvikle samarbejde, hvor vi sammen kan få endnu flere ombord i spændende udfordringer.
Partnerskabet løber fra 2024 til 2029.