Analyseselskab om Ronaldo-effekt: Her bliver United nummer et!
Christiano Ronaldo gjorde en flot entre lørdag eftermiddag på Old Trafford, da han og Manchester United vandt med 4-1 over Newcastle. Også på seertallene kan klubben nu forvente at få et boost.
Manchester United fik en fornem sejr over Newcastle lørdag eftermiddag, og historien kunne ikke være skrevet meget bedre, da Ronaldo også gjorde comeback i den røde trøje med to mål i 4-1 sejren over Newcastle.
Ronaldo-effekten er stor, og klubben brugte kun fire timer efter offentliggørelsen på at slå rekorden som den mest sælgende sports merchandise shop (for en dag) uden for USA. Klubben kan dog også se frem til at slå andre rekorder. Det mener analyseselskabet, Nielsen Sports, ifølge fodboldmediet offthepitch.com.
Manchester United er ifølge firmaets analyser lige nu nummer tre på listen over de mest sete klubber på verdensplan, men det kan altså hurtigt ændre sig.
De mest sete klubber er lige nu:
- Liverpool FC
- FC Barcelona
- Manchester United
I analysen, som Off the Ptich har fået adgang til, mener Nielsen Sports, at Manchester United kan se frem mod +60 millioner flere seere til klubbens kampe. En effekt også Juventus oplevede i Ronaldos første sæson i Serie A. I 2018 fik Juventus 15% flere tv-seere på det globale marked.
– Når vi ser på den trend, vi oplevede i Juventus, så siger det os, at Manchester United vil blive den mest sete fodboldklub i 21/22 sæsonen, siger Spencer Nolan, der er managing director for Nielsen Sports.
Læs også: Ronaldo stjal billedet i United-sejr