Superliga-klub skifter logo Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

Superliga-klub skifter logo

Oprykkerklubben har præsenteret nyt logo.

Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

FC Fredericia skal have nyt logo, når efterårssæsonen slutter.

Det skriver klubben i en pressemeddelelse.

Det nye logo er en fornyelse af den visuelle identitet, der skal gøre klubben mere relevant, genkendelig og appellere til yngre fans.

Til Fredericias sidste hjemmekamp mod OB vil spillerne bære trøjer med det nye logo.

Det er det samme designbureau, der designede FC Fredericias nuværende logo, der også står bag det nye.

Herunder ses det nye logo:

Logoet blev præsenteret på gårsdagens fanmøde i Fredericia, men den officielle udmelding er først kommet onsdag eftermiddag.

I Fredericia glæder de sig over det nye udtryk.

For første gang i klubbens historie er FC Fredericia at finde blandt Danmarks 12 bedste fodboldklubber i 3F Superliga. Det kræver en identitet, der rummer vores sportslige spring samtidig med at den kulturelle forankring i byen fastholdes.

- Det er de følelser og den fortælling som har været udgangspunkt for arbejdet med klubbens nye identitet og vi er meget stolte over resultatet, siger direktør i FC Fredericia, Stig Pedersen, til klubbens hjemmeside.

På mødet kunne medejer Melvin Kakooza også løfte sløret for en ny slagsang til Fæstningsbyen.

Det er fansene dog ikke helt tilfredse med.

Læs mere herunder:

Fanfraktion kalder nyt udtryk ‘usmageligt’ – og klubben lytter

Mest læste

Notifications

Notifikationer