Modsat Danske Spil: Ny bettingsponsor skal trykkes på Brøndby-trøjer Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Modsat Danske Spil: Ny bettingsponsor skal trykkes på Brøndby-trøjer

Brøndby IFs nye hovedpartner, Betano, kommer til at gøre reklame som trøjesponsor. Noget, den forhenværende trøjesponsor, Danske Spil, fravalgte.

Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Fra næste sæson får Brøndby IF igen reklametryk på sine trøjer.

Bettinggiganten Betano overtager trøjesponsoratet i Brøndby fra Danske Spil, der fravalgte reklametryk på de blågule trøjer.

Men Brøndby bekræfter i et skriftligt svar over for Campo, at der altså igen kommer reklame på Brøndbys trøjer fra næste sæson.

Da partnerskabet med Danske Spil i juni 2023 blev offentliggjort, var det samtidig med beskeden om et fravalg af reklametryk på fronten af spillertrøjerne.

I den forbindelse sagde administrerende direktør i Brøndby IF, Ole Palmå, at de i Brøndby var glade for at sætte fokus på ansvarlig spillekultur.

- Både vi og Oddset ønsker at tage et ansvar i det samfund, vi er en del af.

- Derfor er jeg glad for, at vi sammen kan bruge denne aftale til også at sætte fokus på ansvarlig spillekultur og på den måde bidrage til debatten om et komplekst emne, som fylder meget i fodboldens verden i disse år, udtalte Palmå i pressemeddelelsen om Danske Spil i 2023.

Billede fra 2023, da Danske Spil blev offentliggjort som ny hovedpartner og trøjesponsor. Foto: Brøndby IF

Betano blev tidligere i dag præsenteret som ny hovedpartner og trøjesponsor i Vestegnsklubben fra sommeren 2025.

I offentliggørelsen af Betano som ny hovedpartner og trøjesponsor fremgår det ikke, at Betanos logo bliver trykt på Brøndbys trøjer i næste sæson - men det gør det altså.

Ole Palmå understreger i offentliggørelsen, at Betano har en ansvarlig tilgang til betting.

Brøndby præsenterer ny hovedpartner – Følger i fodsporene på storklubber

- Betanos moderselskab, Kaizen Gaming, er en international aktør med en dokumenteret ansvarlig tilgang til spil. De er til stede på 19 markeder og har partnerskaber med anerkendte klubber og organisationer - herunder Aston Villa, River Plate, SL Benfica, FC Porto og Sporting CP samt UEFA for Europa League, Conference League og var det ligeledes også til EURO 2024.

- Det er vigtigt for os, fordi det taler til den ansvarlighed og professionalisme, som vi er fælles om, siger Palmå i pressemeddelelsen.

Sponsoratet med Danske Spil var planlagt til at løbe i tre år fra 2023, men Betano overtager nu efter to år med Danske Spil som hovedpartner.

Campo har bedt Brøndby IF om en uddybning af beslutningen om at få Betano-logoet på trøjen, men har endnu ikke fået svar

Opdateret klokken 18.13

Brøndby IF's administrerende direktør, Ole Palmå, fastlår overfor TV 2 Sport, at man ikke giver afkald på sine værdier og tidligere udtalelser, selvom Betano kommer til at stå på trøjen:

- Nej, det gør vi ikke. Det er en videreførsel af det. Det er en vigtig del af vores agenda, og vi kommer til at arbejde sammen om det. Det kommer vi til at efterleve i det daglige, siger han.

Mest læste

Notifications

Notifikationer