Kritik af hovedsponsor: Vi havde håbet på noget andet
Fanafdelingen i Brøndby har meldt ud om trøjesponsoratet til næste sæson.

Betano blev tidligere i dag præsenteret som ny hovedpartner og trøjesponsor i Vestegnsklubben fra sommeren 2025.
Det er et partnerskab, som har mødt massiv kritik blandt dele af Brøndbys fans, og det har fået Fanafdelingen i klubben til at reagere.
Tirsdag aften har Fanafdelingen netop offentliggjort et skriv på sin hjemmeside om det nye partnerskab.
- Man skal ikke se mange fodboldkampe på tv for at iagttage den massive eksponering som spilfirmaer har indenfor fodboldverden. Upåagtet at spilindustrien er en lovlig industri som er underlagt en vis regulering, ser Fanafdelingen med stor skepsis på klubbens nye hovedpartner, skriver Fanafdelingen på sin hjemmeside.

- Vi havde med andre ord håbet, at det ville være muligt for klubben at tiltrække en hovedpartner, som ikke var engageret i spilindustrien. Og det understreger behovet for vores initiativ om ludomani i fankredse.
I samme meddelelse oplyses det, at foreningen vil afholde dialogaften, hvor man vil sætte fokus på forebyggelse af ludomani.
Bag foreningen står en sammenslutning fra den stemningsskabende gruppe Alpha, Brøndby Support og Svinget.
3 forslag fra Fanafdelingen
Tilbage i april fremsatte Fanafdelingen tre konkrete forslag til klubben i kampen mod ludomani.
Forslag:
- at fans på stadion ikke bliver eksponeret for konkrete spilmuligheder før og under kampen
- at fans får mulighed for at købe den nye spillertrøje i Brøndby Shoppen uden sponsortryk
- at væsentlige interessenter omkring fodboldens verden – herunder Brøndby IF – tager initiativ til en regulering af reklamer fra spiludbydere.
kilde: Fanafdelingen - Brøndby IF.
I næste uge skal et forslag om begrænsning af reklamer for spil behandles i Folketinget.
Det har ikke været muligt at få yderligere kommentarer fra Fanafdelingen, men de skriver til Campo i en SMS:
- Vi stiller ikke op til interview, da vi bruger tiden med klubben.
Bettinggiganten Betano overtager trøjesponsoratet i Brøndby fra Danske Spil, der fravalgte reklametryk på de blågule trøjer.
Men Brøndby bekræftede tidligere tirsdag i et skriftligt svar til Campo, at der altså igen kommer reklame på Brøndbys trøjer fra næste sæson.
Det kan du læse mere om her:

Brøndby IF












