Brøndby præsenterer ny hovedpartner – Følger i fodsporene på storklubber Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

Brøndby præsenterer ny hovedpartner – Følger i fodsporene på storklubber

Partnerskabet bliver allerede indledt denne sommer.

Brøndby fansene med tifo.
Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix

OBS: Det fremgik tidligere af denne artikel, at Brøndbys partnerskab med Danske Spil løb til sommeren 2026. Det gjorde den oprindelige aftale, men Danske Spil har valgt at udtræde af aftalen et år før tid, så den nu udløber den 30. juni i år.

Aston Villa, River Plate, Benfica, FC Porto og Sporting.

Det er en række store klubber, som Brøndby IF nu kan skrive sig ind blandt.

Den danske Superligaklub får fra og med den kommende sæson bookmakeren Betano som både hovedpartner og trøjessponsor.

Det har klubben tirsdag morgen meddelt.

- Dette er ikke bare en vigtig kommerciel aftale - det er et strategisk partnerskab med et brand, der matcher vores ambitioner. Gennem de seneste måneder har vi haft en åben dialog med Betano om, hvordan et samarbejde kunne se ud, og vi har i den grad fundet fælles fodfæste. Vi er derfor meget tilfredse med aftalen og partnerskabet, der løber frem til sommeren 2028.

- Betanos moderselskab, Kaizen Gaming, er en international aktør med en dokumenteret ansvarlig tilgang til spil. De er til stede på 19 markeder og har partnerskaber med anerkendte klubber og organisationer - herunder Aston Villa, River Plate, SL Benfica, FC Porto og Sporting CP samt UEFA for Europa League, Conference League og var det ligeledes også til EURO 2024. Det er vigtigt for os, fordi det taler til den ansvarlighed og professionalisme, som vi er fælles om, lyder det fra Ole Palmå, der er administrerende direktør i Brøndby IF.

Brøndby indgik i juni 2023 et partnerskab med Danske Spil på en aftale, der løb i tre år - altså til og med den kommende sæson. Brøndby meddelte i januar, at Danske Spil benyttede en mulighed for at udtræde af aftalen et år før tid, så den i stedet udløber 30. juni i år.

- Det sker, fordi Danske Spil har benyttet muligheden for at udtræde af hovedpartnerskabet efter to år grundet konkurrencesituationen i spilbranchen, og med et ønske om at fortsætte det årelange samarbejde i en anden partnerskabsmodel, lød det i januar fra Brøndby.

Da Brøndby i 2023 præsenterede Danske Spil som ny hovedpartner, fulgte der ligeledes en plads som trøjesponsor på klubbens kamptrøjer.

Den plads har siden været tom, og det var dengang et helt bevidst valg fra parternes side:

- Vi har valgt ikke at have Oddsets logo på Brøndby IF's spillertrøjer og holder i stedet pladsen tom i aftaleperioden. Det er utraditionelt, men vi laver med den tomme plads på trøjen en tydelig markering af, at pengespil skal udbydes, markedsføres og spilles med omtanke, lød det i 2023 i Brøndbys pressemeddelelse.

Glæde hos Betano

Som mange andre bookmakere har virksomheden bag Betano, Kaizen Gaming, til huse på middelhavsøen Malta, hvorfra de driver sine to virksomheder Betano og Stoiximan.

Hos virksomhedens Chief Commercial Officer, med det beørmte navn Julio Iglesias, er der stor glæde over det kommende samarbejde.

- Vi er meget begejstrede for dette nye partnerskab med Brøndby IF. Det er ikke kun vores første i Danmark, hvor Betano blev lanceret så sent som sidste år, men også vores første i hele Skandinavien. Brøndby IF har en af de stærkeste fortællinger og fodboldkulturer i Danmark, og de har fostret nogle af Danmarks største fodboldlegender og har en fantastisk passioneret fanbase.

- Vi ser derfor vores partnerskab som noget andet og mere end et traditionelt sponsorat. Brøndby IF’s ambitioner stemmer overens med dem, vi har i Kaizen Gaming og Betano. Vi ønsker at være en partner, der bidrager til Brøndby IF’s fortsatte udvikling som en af Skandinaviens førende fodboldklubber, lyder det fra CCO Julio Iglesias.

Ifølge Brøndby selv vil partnerskabet med Betano bidrage positivt til klubbens CSR-indsats, som på dansk rimer på social ansvarlighed, da Betano ifølge Brøndby IF altid bruger sine sportspartnerskaber til fælles CSR-initiativer, der støtter meningsfulde formål.

- Betanos tilgang ligger i høj grad i tråd med vores vision for, hvordan et moderne partnerskab skal se ud - med fokus på meningsfuldt, branddrevet indhold og digitalt engagement. Sammen ønsker vi at skabe aktiveringer, der ikke kun styrker begge brands, men også fanoplevelsen, lyder det fra Martin Sahlertz, der er Sales & Business Development Manager i Brøndby IF.

Mest læste

Notifications

Notifikationer