Verdenskendt band vil pryde Barcas trøje i El Clásico
Siden den catalanske storklub indgik sit sponsorat med musiktjenesten Spotify, har klubben hyldet forskellige kunstner på trøjen i rivalopgørene mod Real Madrid. Nu meldes et nyt band klar som frontfigur.
Coldplays logo vil pryde Barcelonas trøjer, når de gæster Bernabeu den 27. oktober. Det melder SPORT.
I de seneste par uger har rygterne gået i de catalanske sportsaviser på, hvem der får spottet på midten af Blaugrana-trøjen i det næste ‘el Clásico’.
Nu melder det spanske medie, at det bliver det engelske band.
I 2022 indgik FC Barcelona et nyt sponsorat med den svenske virksomhed Spotify.
De to verdenskendte brands arbejder på at forene musikken og dens fans med fodbolden.
Samarbejdet har derfor allerede indeholdt såkaldte ‘collabs’, hvor store navne som både Drake, Rosalía, Rolling stones og Karol G har været at finde på Barca-trøjen.
Denne fine liste indtager Coldplay nu.
Lige netop Coldplay og FC Barcelona har en lidt sjov historie, da den nuværende nummer ét i LaLiga plejer at fejre dens titler med Coldplay-nummeret ‘Viva la Vida’.
Sangen blev sidst spillet på Spotify Camp Nou den 20. maj 2023, da klubben fejrede sit 27. mesterskab.
Storklubben fra Catalonien gæster det nyrenoveret Estadio Santiago Bernabeu i spillerunde 11, som finder sted den 27. oktober.
På nuværende tidspunkt indtager FC Barcelona en førsteplads med 18 point med Real Madrid lige i hælene på andenpladsen med 14 point.