LaLiga

Atlético i kovending – dropper logo

Atlético Madrids logo stod i 2017 overfor en modernisering, der skulle gå hånd i hånd med indvielsen af det nye stadion. Dette blev dog langt fra en succes.

Atletico Madrid fejrer Europa League-trofæet
Juan Medina/Reuters/Ritzau Scanpix

Atlético Madrid skifter i dag den 1. juli 2024 tilbage til sit gamle emblem.

Klubben fra hovedstaden annoncerede ellers i 2016, at trøjerne fra den kommende sæson ville bære et nyt logo.

Det nye badge var dengang et redesign af emblemet, der blev båret fra 1970-2016, hvor den gule kant er fjernet og erstattet af en blå farve. Resten af det nye design er identisk med det gamle logo.

Kort efter annonceringen af det nye logo tilbage den 9. december 2016 opstod der er en stor kritik af beslutningen, og klubbens fans udtrykte deres utilfredshed på Calderón, hvor sange lød som følgende:

“Skjoldet bliver ikke rørt..”

Det fik klubben til syv år efter at afholde en folkeafstemning, hvor den bad sine medlemmer om at stemme for eller imod en eventuel tilbagevenden til det gamle emblem.

Og den 30. Juni 2023 stod det klart, at 88,68 % af det samlede antal medlemmer stemte for en udskiftning.

Under offentliggørelsen af afstemningen blev sloganet “Nogle gange har hjertet grunde, som marketing ikke forstår”, hvilket er en henvisning til, at klubbens emblem betyder mere end blot markedsføring.

I perioden med det nu gamle emblem nåede klubben fra den spanske hovedstad at vinde én LaLiga-titel, én Europa League-titel og ét UEFA Super Cup-trofæ.

Populære historier

Seneste

Notifications

ANNONCE


Notifikationer

P