NordicBet Ligaen

Medie: Tyske influencere skal vækste AaB

De tyske ejere i AaB skulle angiveligt have hevet tre tyske influencere ind i ejerkredsen, som skal hjælpe med at promovere klubben – det skriver det tyske medie Kicker.

AaB han ansat Michael Tuxen Boll som ny administrerende direktør.

Tysker-enklaven i AaB lever i bedste velgående.

I hvert fald, så har de tyske medejere, SE22, nu hevet yderligere forstærkning ind.

Således er tre tyske influencere, som primært begår sig på YouTube og Twitch, i færd med at blive integreret i ejerkredsen i den nordjyske klub.

Helt konkret drejer det sig om Maximilian Stemmler, som går under navnet Trymacs online, Anton Rinas, hvis online-persona er ViscaBarca og Sascha Hellinger, der er kendt som UnsympathicTV.

Tilsammen har de tre influencere lige knap syv millioner følgere på deres YouTube-kanaler, hvor deres videoer er blevet set mere end to milliarder gange.

Disse skal promovere klubben med deres viden og evner inden for kommunikation. Planen er, at de skal lave indhold specifikt målrettet børn-og unge.

Det skriver det tyske medie Kicker.

– Ud over sportslig succes er det vigtigt at støtte klubben i at nå ud til nye fans via forskellige kommunikationsplatforme.

– Fans og sponsorer ønsker så meget information om deres favoritklub og deres idoler som muligt. Det handler ikke kun om de 90 minutter på banen, lyder det fra Thomas Hitzlsperger ifølge Kicker.

Hitzlsperger er tidligere tysk landsholdsspiller, og han står i spidsen for SE22.

I marts 2023 smed SE22, som står for Sports Strategy Excellence 22, lige knap 15 millioner i AaB for 20 procents ejerskab over den nordjyske klub.

Populære historier

Seneste

Notifications

ANNONCE


Notifikationer

P