Premier League-spillere utilfredse med ‘wet look’ – nu skifter klubben til Adidas
Har du udstyret i orden? Det spørgsmål har flere og flere Aston Villa-spillere stillet hinanden, og både klubbens kvindelige og mandlige spillere er kommet frem til, at det nuværende spillesæt er for dårligt. Klubben har taget konsekvensen og skifter nu til Adidas.
Fra næste sommer skifter Aston Villa til det verdensomspændende sportsbrand Adidas.
Det sker på baggrund af en lang række klager fra såvel klubbens kvindelige som mandlige spillere.
Og årsagen skal findes i klubbens nuværende spilletrøjer, som leveres af det engelske sportsmærke Castore.
Den engelske avis ‘The Telegraph’ skriver tirsdag, at Adidas fra næste sommer overtager leverancen af spillesæt til Birmingham-klubben på en lang aftale, da klubbens spillere vil undgå ‘wet look’, som det formuleres.
Helt konkret er spillerne trætte af, at spilletrøjerne bliver våde og mættede af sved tidligt i kampene, og selvom Castore har forsøgt at levere nye modeller af tøjet, bliver de nu skrottet til den kommende sæson.
Avisen skriver endvidere, at klubbens egyptiske ejer Nassef Sawiris også ejer syv procent af selskabet bag Adidas, og han har altså nu mæglet de to parter i mellem, så der fremover bliver leveret bedre udstyr til Aston Villas professionelle spillere.
Aftalen med Adidas gælder ikke kun de kvindelige og mandlige seniorhold men også klubbens akademi.
Så fra næste sæson vil det eneste wet look i Aston Villa således findes hos manager Unai Emrys hår.