Premier League

Medie: Man United får 60 millioner euro for ny trøjesponsor

Manchester United skulle modtage et stort tocifret millionbeløb for at skifte klubbens trøjesponsor.

Rasmus Højlund er udtaget til Manchester Uniteds Champions League-trup.
Foto: John Sibley/Reuters/Ritzau Scanpix
Vær opmærksom på, at dette er en rygtehistorie

Onsdag blev det officielt, at Manchester United fra 24/25-sæsonen kommer til at spille med en ny trøjesponsor på klubbens kamptøj.

Klubben bekræftede ifølge ESPN, at amerikanske Qualcomm Technologies’ mærke Snapdragon skal erstatte den nuværende trøjesponsor TeamViewer fra næste sæson.

Ifølge det tyske medie Bild så skulle “De røde djævles” tidligere trøjesponsorat have haft en værdi på 55 millioner euro. Det er dog ingenting i forhold til klubbens nye sponsoraftale med Qualcomm Technologies.

ESPN melder nemlig, at aftalen med det amerikanske tech-firma angiveligt sender 60 millioner euro i Manchester Uniteds retning.

Den tidligere aftale med TeamViewer blev lavet i 2021, hvor det tyske firma erstattede bilmærket Chevrolet som Uniteds trøjesponsor.

Coronakrisen ramte dog TeamViewer hårdt, hvilket ifølge ESPN fik Manchester United og tyskerne til at lave en aftale om, at den engelske klub havde frie tøjler til at finde en ny sponsor til den legendariske røde trøje med djævlen på brystet.

Manchester United skal denne weekend igen i aktion, når de møder Brighton & Hove Albion i Premier League, hvor der er lagt op til, at Rasmus Højlund kan få endnu flere minutter, oven på en god debut mod Arsenal.

Populære historier

Seneste

Notifications

ANNONCE


Notifikationer

P