Atletico Madrid-fansene har talt: Får tidligere klublogo tilbage
I Atletico Madrid har klubbens fans haft mulighed for at stemme om, hvorvidt de ville beholde det nuværende klublogo eller gå tilbage til klubbens tidligere logo.
Med 88,68 procent af stemmerne var der ikke den store tvivl blandt Atletico Madrids fans.
Klubbens medlemmer har siden onsdag haft mulighed for at stemme om, hvorvidt de vil beholde det logo, som klubben fik i 2017, eller de hellere vil vende tilbage til det logo, som klubben havde fra 2016-2017.
77.690 ud af de i alt 138.881 stemmeberettigede medlemmer stemte for klubbens tidligere logo, som derfor vil blive re-introduceret fra og med juli 2024.
Helt præcis 49,61 procent af de stemmeberettigede stemte for at vende tilbage til det tidligere logo, mens kun 6,33 procent stemte for at beholde det nuværende logo. De resterende 50,39 procent undlod helt at stemme.
Herunder kan du se det nuværende logo, som altså også det kommende år vil pryde Atletico Madrids trøjer, stadion og hjemmeside, samt det logo, som klubben om et år atter vil bære på brystet.
Atletico Madrid blev etableret i 1903 af tre baskiske studerende i Madrid, der sammen stiftede klubben og logoet fra den baskiske klub Athletic Club Bilbao.
Allerede i 1917 fik klubben dog et logo, der i det store hele minder om klubbens nuværende logo med det madrilenske byvåben; En bjørn der strækker sig efter et jordbærtræ.
I 1939 slog Atletico Madrid sig sammen med den nystartede fodboldklub fra det spanske luftvåben, og fra 1939 til 1947 skiftede klubben logo tre gange, inden de i 1947 vendte tilbage til det logo, der mere eller mindre ser ud som i dag.