Premier League

Newcastle får ny saudiarabisk hovedsponsor

Premier League-klubben, der i den kommende sæson skal spille Champions League, har måttet skifte sin bettingpartner ud med saudiarabiske Sela.

Newcastle United har fået ny trøjesponsor fra Saudi Arabien
Foto: Ritzau Scanpix / JUSTIN TALLIS / AFP

Newcastle United har offentliggjort det saudiarabiske selskab Sela som ny trøjesponsor.

Dermed ryger Fun88 af den stribede Newcastle-trøje, der i næste sæson er at finde i Champions League.

Tidligere på året besluttede alle Premier League-klubber også at droppe bettingfirmaer på spilletrøjerne fra 2026/2027-sæsonen, og nu har Newcastle allerede ageret derefter.

Newcastle, der er ejet af Saudi-Arabiens Public Investment Fund (PIF), er tilfredse med, at de nu har sikret sig en stærk sponsor, som også får indflydelse på fanoplevelsen på klubbens stadion St. James Park.

– Vi slår os sammen på et spændende tidspunkt i begge organisationers historie, da begge deler en ambitiøs vision om at udvide sine brands globalt, sagde klubbens formand Darren Eagles i forbindelse med præsentationen.

Medie: Liverpool og Newcastle jagter Juventus-kant

– Vi vil også arbejde tæt sammen om design og drift af et nyt fanzoneområde i St James’ Park, og vi tager imod inspiration fra Selas utrolige ejendomme andre steder.

Newcastle beskriver selv samarbejdspartneren Sela med disse ord:

Ud over at bringe globale sports- og underholdningsbegivenheder til Mellemøsten har Sela leveret ikoniske ejendomme og attraktioner. Firmaets portefølje inkluderer Riyadh Boulevard, Riyadh City og Boulevard World underholdningsoplevelsessteder og det luksuriøse VIA Riyadh-kompleks samt det avancerede Jeddah Superdome og Jeddah Yacht Club og Marina, for at nævne nogle få.

Populære historier

Seneste

Notifications

ANNONCE


Notifikationer

P