Ny strategi: F.C. København og Parken skal øge omsætningen med trecifret millionbeløb
Parken Sport & Entertainment har godkendt en ny strategi for F.C. København og stadiondriften frem til 2027, og her skal omsætningen øges markant.
Torsdag eftermiddag har Parken Sport & Entertainment offentliggjort en kort selskabsmeddelelse.
Her fremgår det, at man netop har godkendt en ny strategi for F.C. København og stadiondriften frem mod 2027.
Her vil man blandt andet øge omsætningen betragteligt.
I meddelelsen fremgår det, at målsætningen med den nye strategi er at løfte omsætningen for segmentet F.C. København og Stadion.
Omsætningen skal således løftes med mere end 700 millioner kroner om året på tværs af de sportslige og kommercielle forretningsområder.
– I den nye strategi øges de sportslige målsætningerne på internationalt niveau, mens der på det kommercielle område vil ske en vækst blandt andet via en trecifret millioninvestering i Parkens faciliteter, skriver Parken Sport & Entertainment i meddelelsen.
Det oplyses, at den nye strategi ikke kommer til at ændre på de udmeldte forventninger for indeværende år.
Det uddybes ikke, hvad de sportslige målsætninger øges til, eller præcis hvor meget der investeres i Parkens faciliteter. Der vil komme flere informationer fredag, hvor PS&E eftersigende vil afholde et pressemøde om den nye strategi.