AGF-direktør anerkender kritik – men for mange læser kun overskrifter
AGF's direktør anerkender kritikken af holdets indsats i denne sæson, men er ked af, at for dårlige overskrifter og for unuanceret dækning præger mediebilledet omkring klubben.
AGF’s bedste fodboldspillere har ikke hentet en sejr i de seneste ni opgør i Superligaen, og den ambitiøse fodboldklub ligger placeret i bunden af tabellen med fare for at rykke ud af landets bedste fodboldrække.
Kritikken fra fans og medier har været stadigt stigende, og presset på spillertruppen og cheftræner David Nielsen kan nu mærkes på træningsanlægget Fredensvang.
På ledelsesgangen anerkender man kritikken af resultaterne, som ikke har været gode nok.
– Vi er ikke klar til at evaluere sæsonen endnu. Men jeg synes, kritikken er berettiget og har været det hele sæsonen. Vi fik omvendt også meget kredit i de to foregående sæsoner, hvor vi spillede med i mesterskabsspillet. Så på den måde har vi fået en passende kredit også. AGF er et nemt offer, og det er lidt anderledes, for det er nemmere for os at begå fejl i forhold til opmærksomheden. Uanset om det er sponsorere der skal forholde sig til det, eller om det er spillerne eller mig, siger Jacob Nielsen i interviewet med campo.dk, som du kan se i sin hele længde i videoen øverst i artiklen.
Mens kritikken af holdets anstrengelser på grønsværen ifølge direktøren er en forventelig del af pressens dækning af AGF, er der også dele af opmærksomheden, som tilkommer AGF, der er forkert, mener Jacob Nielsen.
– Der er en lokal krig her. Vi tager i mod BT, Ekstra Bladet, Jyllands-Posten og Stiften, som alle har lokale redaktioner, og som alle kæmper om den næste overskrift, fordi der er alt for mange fjolser, der kun læser overskrifter og ikke kontekst, siger Jacob Nielsen om dækningen af Stig Inge Bjørnebye samt beslutningen om at tage profilen Jón Dagur Thorsteinsson til nåde igen, hvilket direktøren også forholder sig til i interviewet.
AGF-sportschef om Thorsteinsson: Vi har brug for hans kvaliteter og energi– Jeg kan godt se, at det ser komisk ud. Men vi gør det jo ud fra den situation, vi står i, siger Jacob Nielsen.
Hør hele direktørens syn på situationen om den islandske profil i videoen ovenfor.