Se den nye landsholdstrøje her: Designet af dansk modehus
Danmark kommer til venskabskampen mod Serbien senere i marts til at løbe på banen i en specialdesignet landsholdstrøje. Det københavnske modehus BLS Hafnia står sammen med Hummel bag trøjen.
Der bliver kun tale om en enkelt kamp, men det danske herrelandshold kommer den 29. marts til at løbe på banen i Parken i en specialdesignet trøje.
Sammen med modehuset BLS Hafnia har Hummel nemlig produceret en ny landsholdstrøje, der har til formål at hylde den nye generation.
– Fodbold er et inkluderende miljø, og uanset hvor du er fra i landet, din baggrund og din økonomi, så er landsholdet altid en mulighed, så længe du arbejder hårdt. Troen på at hårdt arbejde betaler sig, selv hvis du er underdog, er en besked, som vi ønsker at viderebringe med den nye landsholdstrøje, lyder det fra Besnik Miftari, grundlægger og creative director hos BLS Hafnia, som fortsætter:
– Vi ønsker at vise, at den nye generation ikke er bange for at drømme stort. Vi tror på, at forskellighed og inklusion er en styrke, og det hjælper os med at udvikle os, når forskelligheder mødes. På samme tid ønskede vi at fremhæve ideen om at stå sammen som hold og som land, det gælder både ude i verden og på fodboldbanen.
Den nye hvide landsholdstrøje er inspireret af ikoniske danske landsholdstrøjer fra 1986 og 1992, og i stoffet er der et monogram bestående af logoerne fra henholdsvis DBU, Hummel og BLS Hafnia.
Det bliver som skrevet kun i én kamp, at det danske landshold kommer til at bære den nye trøje, og efter kampen bliver spillertrøjerne solgt på auktion, hvor alle pengene efterfølgende går til DBU Get2 Football Schools, som har til formal at støtte lokale fodboldklubber i udsatte områder, for at give flere børn muligheden for at blive en del af fodboldens miljø.