Avis: Så meget tjener FC Barcelona på Spotify-aftale
Den spanske avis Mundo Deportivo mener at vide, at FC Barcelona kan se frem til at tjene lidt mere end to milliarder kroner på den nye aftale med Spotify.
FC Barcelona arbejder på at komme ud af den økonomiske krise, som klubben har befundet sig i de seneste år.
Senest har den catalanske storklub indgået en sponsoraftale med Spotify, der kommer til at indbringe klubben en ordentlig pose penge.
FC Barcelona præsenterer ny stadion- og trøjesponsorNu skriver den spanske avis Mundo Deportivo, at de har fået indsigt i, hvor meget FC Barcelona kommer til at tjene på aftalen med Spotify.
Her skulle FC Barcelona angiveligt kunne se frem til at få et sted mellem 500 og 520 millioner kroner for hvert af de første tre år af aftalen. Heraf får de omkring 430 millioner kroner for at have Spotify på brystet af kamptrøjerne. FC Barcelona indkasserer desuden 37 millioner kroner for salget af navnerettighederne til hjemmebanen Camp Nou, der fremover kommer til at hedde Spotify Camp Nou.
Sådan ser Andreas Christensens kontrakt ud i FC BarcelonaFC Barcelonas aftale med Spotify løber over en fireårig periode, og kan ifølge avisen indbringe om til 275 millioner euro, hvilket svarer til to milliarder og 46 millioner kroner.