FC Midtjyllands kommercielle succes fortsætter – men der er et lille problem
I FC Midtjylland kan de gøre status efter et rigtig flot 2021, hvor de lige nu ligger nummer et i Superligaen og samtidig formår vækste kommercielt. Blandt andet slår merchandise salget nye rekorder.
Den sportslige succes er stor i FC Midtjylland, og det er den kommercielle vækst også. Men det skaber dog visse udfordringer på den midtjyske hede.
Der mangler simpelthen faciliteter og plads til de sponsorer, der viser interesse. Det melder klubben ud på sin hjemmeside.
Hvis væksten skal fortsætte jævnfør klubbens ambitiøse Vision 2025-målsætning med 100 millioner kroner i kommerciel omsætning, skal der udvides.
– På sponsorsiden er kurven fortsat opadgående. Vi har en masse gode partnerskaber, og udfordringen for os er ikke at få solgt vores produkter. Det er i langt højere grad at finde muligheder, som vi kan tilbyde sponsorer. Det er derfor, at vi som en del af Vision 2025 har præsenteret en udbygning af stadion. Der er ingen tvivl om, at vi ser frem til at have nye og flere faciliteter, der gør det muligt at sælge flere sponsor- og VIP-oplevelser på MCH Arena.
– Så ud fra et kommercielt perspektiv har 2021 været et fantastisk år. I løbet af sommeren og efteråret lancerede vi tre trøjer, og de har slået alle rekorder. Det går godt for vores merchandiseafdeling, siger kommerciel direktør i FC Midtjylland, Jacob Jørgensen.
FC Midtjylland fører lige nu Superligaen, er i semifinalen af Sydbank Pokalen og skal i foråret spille i UEFA Conference League.
Læs også:
Bo Henriksen svarer kritikerne og hylder sin far: Han gav mig mine værdier!
Akademichef i FCM roser talentmassen på førsteholdet: Det vi arbejder for