Dansk Adidas-chef: Der skal også være plads til andre sportsgrene
Det vækker ikke stor interesse hos en af sportens store sponsorer, hvis FIFA har tænkt sig at indføre VM hvert andet år. Adidas’ danske CEO, Kasper Rørsted, er ikke fan af det.
FIFA har gennem længere tid argumenteret for, at der fremover skal afholdes VM hvert andet år.
Organisationens chef for udvikling af den internationale fodbold, Arsene Wenger, møder modstand hos en af de helt store kommercielle spillere på markedet. Tøjbrandet Adidas med danske Kasper Rørsted som direktør er nemlig ikke tilhænger af konceptet.
– Jeg bryder mig ikke om fodbold VM hvert andet år. Der er også Europamesterskab og Copa América. Og der skal også være plads til andre ting, siger han til Neue Zürcher Zeitung.
– Jeg er passioneret fodboldfan, men det er også vigtigt, at det ikke kun er fodbold, der vises på tv, men at der også vises skiskydning, alpint, tennis og håndbold. Hvis du hovedsageligt kun viser en sportsgren, så er det ikke godt for produktet.
Adidas har været sponsor hos FIFA tilbage til 1970, og sportsbrandet producerer til hver slutrunde de ikoniske VM-bolde. Den nuværende aftale med FIFA løber til 2030.